Stichting Karel maakte Mooi Oud Portretten bij Noord vindt Noord

StichtingKarelpromotiefotoJoseHelmerSchermafbeelding 2017-04-24 om 15.15.12

Stichting Karel was er ook op het ontmoetingsplein voor Noordelingen op 19 april in de Kromhouthal!

Fotografen Caro Bonink en Ingrid de Groot hebben weer een aantal prachtige oudere Noordelingen mogen fotograferen. We hebben ook informatie gegeven over onze fotografielessen in Noord en andere fotografieprojecten met ouderen.

Het was een bijzondere middag met veel mooie ontmoetingen. Zo stond buurman Dirk Dekkers van Caro met zijn Stichting Beelease er ook. De Stichting zet zich in voor het het behoud van de bij (Apoidea) in het algemeen en de honingbij in het bijzonder. We hadden ook een leuke ontmoeting met Nienke Algra. Zij houdt zich bezig met het prachtige project ‘Sweet 70′. Dit is een jonge ouderen community met een nieuwe kijk op ouder worden.
Stichting Karel had een mooi plekje naast de Protestante kerk De Ark. We ontdekten dat we een mooie overeenkomst hebben; een cursus/bijeenkomst organiseren over zinnig ouder worden. De Ark doet dat met mooie gesprekken. Stichting Karel doet dit door middel van een fotografiecursus waarin de verschillende thema’s in ons leven met de camera wordt vastgelegd. We hadden ook een mooi gesprek met Valery Khouri, Buurtsportcoach Volwassenen, Gezonde Leefstijl Interventie van de Gemeente Amsterdam, stadsdeel Noord over onze gezamenlijke raakvlakken.  En we hebben al wat folders uit kunnen delen over de fotografielessen die Stichting Karel binnenkort in samenwerking met het cursusbureau van Evean gaat geven aan 55plussers in Amsterdam Noord en Noord Holland. Meer informatie volgt binnenkort hier op de website. Naast het ontmoeten van collega’s hebben we veel mooie ouderen mogen ontmoeten en op de foto gezet. Zie hieronder een aantal Mooi Oud Portretten van ouderen en wat zij vooral mooi vinden aan zichzelf.

Mijnheer MesselaarMathyFrancisKeesenMimiJoopenTine