Opening fototentoonstelling KIJK IN DE PIJP

KIJK IN DE PIJP

Afgelopen zondag werd in het Amstelhuis onder grote belangstelling de foto-expositie ‘Kijk in de Pijp’ geopend door onze voorzitter van Amsterdam Zuid: Sebastiaan Capel. Zelfstandige ouderen in de leeftijd van 54 t/m 101 jaar oud fotografeerden hun leven in de Pijp. Het leverde een variatie van uit het leven gegrepen beelden op, waarbij ieder duidelijk zijn eigen invalshoek koos. Digitale, analoge camera’s en zelfs een ipad en iphone werden gebruikt door de ouderen. Klik hier voor het artikel in de Echo op de voorpagina. Foto’s van de opening zijn gemaakt door Sheila Aukes.

De expositie is tot 31 december 2015 te bezichtigen in het Amstelhuis, Amsteldijk 35 – ingang Ceintuurbaan. Daarna verhuist deze naar de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA, Cinetol) in de Tolstraat, waar de foto’s nog twee maanden te zien zijn om verder te reizen door Amsterdam en daarbuiten. Naast de expositie is een fotoboekje (84 pg) gemaakt met de foto’s, interviews door Frenk der Nederlanden inclusief een film door Peter Elenbaas.