KIJK IN DE PIJP

is een foto- en filmproject van Stichting Karel. Zelfstandige ouderen uit de Amsterdamse Pijp fotografeerden in 2014/2015 hun leven in de Pijp. Zij werden begeleid door fotografen en fotografiestudenten. Vele prachtige foto’s zijn gemaakt met digitale camera’s, een Ipad, een smartphone en een analoge camera.

Een selectie van de foto’s staan in het fotoboek Kijk in de Pijp. De foto’s worden afgewisseld met een aantal interviews door Frenk der Nederlanden en een eigen verhaal van Hennie de Vries. In het boekje zit tevens een cdrom met een filmpje van Peter Elenbaas. Hij laat zien hoe ouderen in de Pijp hebben gefotografeerd en dit project hebben ervaren. Het fotoboek (84 pagina’s) is te koop voor 15 euro incl. verzendkosten. Te bestellen bij carobonink@gmail.com.

De foto-expositie hangt in het Amstelhuis, Amsteldijk 35 In Amsterdam. Vanaf januari 2015 t/m februari hangt de expositie in de OBA Cinetol.

UitnodigingKijkindePijp