Fotografie cursussen

Stichting Karel geeft fotografie cursussen aan 60 plussers op diverse locaties. Iedereen is welkom (ook als je ietsje jonger bent) en er kan met alle soorten camera’s gewerkt worden. Het is ook mogelijk om een camera voor een kleine prijs te huren tijdens de cursus. De volgende cursussen worden dit jaar gegeven en je kunt een kijkje nemen hoe het in de Dordogne was.

EEN SCHOON PORTRET   Workshop portretfotografie voor 60+

vrijdag 6 september – vrijdag 13 september 2019 in Kasteelvilla Santa Maria in Spa.

We verblijven een week in een kasteelvilla in de Ardennen samen met maximaal 8 cursisten. Een prachtige locatie om de vele aspecten van portretfotografie te leren kennen. We gaan samen aan de slag met portret op locatie binnen en buiten de villa. We werken met daglicht, daglichtlampen en flitslicht. Je krijgt theorieles in de ochtend met veel oefeningen. In de middag gaan we op pad met verschillende opdrachten. Aan het eind van de week heeft iedereen een serie mooie portretten gemaakt. Voor meer informatie, bekijk hier de folder.
Docent: Caro Bonink   Kok: Henriette Hogen Esch

FRANSE KIEK IN DE DORDOGNE

Samen in de zon vertoeven, fotograferen en eten.

In 2018 gaf Caro les in de Dordogne. Het was heerlijk in de Dordogne. Een mooie fotogroep met zes gedreven fotografen.

Op facebook een korte impressie. Hier een uitgebreider verslag.

CURSUSSEN IN DE AMSTERDAMSE PIJP

Op dit moment  worden er lessen gegeven in de Buurman in het Amstelhuis: de beginnerscursus en een workshop Reportage Fotografie. In februari 2019 starten we weer met nieuwe cursussen. Binnenkort meer op de website.

ERVARINGEN CURSISTEN

Herbert: ‘Ik heb zeer genoten van de laatste les, hoeveel je ons leert door je altijd positieve commentaar op onze foto’s, hoe je van zo’n laatste les een feestje maakt, van je gulheid en warmte en hoe onze groep in zo’n korte tijd een groep werd en hoeveel plezier we hebben’.

Gabrielle: ‘Ik heb weer genoten van je lessen en ik doe graag weer mee volgend jaar!’

Jessy: ‘Ik vond het heel bijzonder dat je zo serieus met de opdrachten aan de gang ging en dat er daardoor hele mooie foto’s uit zijn gekomen’.

Rob: ‘Geef je je foto(‘s) in een veilige groep prijs aan anderen die met hetzelfde bezig zijn en die vertellen wat ze zien, dan leer je wat je hebt gemaakt.  Je blikt door andere ogen terug en ja, daar leer je van.  En ieder op zijn eigen niveau. Dat is wat er gebeurt als je bij Caro een cursus doet’.

Anna: ‘Weer een mooie, leuke cursus van Caro gekregen! Dit keer portretfotografie. Fijne leerzame lessen met aardige medecursisten. Ik ben nieuwsgierig naar de volgende serie die in februari van start gaat’.

Kijk hier naar de prachtige zelfportretten van deze cursisten!

Docenten Stichting Karel
Caro Bonink: fotograaf, projectleider Stichting Karel en fotografiedocent     www.photocarobonink.nl
Ingrid de Groot: fotograaf en fotografiedocent                                                   www.ingriddegrootfotografie.nl
Peter Elenbaas: fotograaf en gastdocent Portretfotografie                               www.elenbaasvisuals.nl